Apa nak jawab bila orang tanya kenapa anda single...

Bosankan? Especially bila pergi kenduri, dinner ada yang tanya soalan yang sama tiap2 kali...kenapa you tak kahwin lagi?

Ini antara idea apa nak jawab bila orang tanya:

1. I pun tak tahu. Kenapa ya you rasa?
Jawapan ni memang direct dan agak agresif. Tapi betul lah kan...sebab tak tahu. Ini boleh jawab kat orang yang sarcastic dan muka tak malu tanya orang kenapa tak kahwin lagi.

2. Sebab saya lebih suka jadi single dan happy dari ada pasangan tetapi sengsara. Awak tak macam tu?
Ini jawapan yang sangat neutral. Mungkin boleh buat orang yang bertanya terfikir.

3.Saya suka jadi single. Saya tentukan arah hidup saya, buat pilihan saya sendiri sementara tunggu Mr.Right saya tiba.
Jawapan diplomatik, direct tapi tak menyinggung perasaan.

4.I kan very important person/nerd/super hero. Siang kerja, malam pun kerja...mana ada masa nak dating?
Lawak bodoh  dan juga bagi hint yang anda tak minat nak cerita panjang pasal personal life anda.

5.You nak kahwin dengan I ke? Ok je/ Tak mo lah.
Soalan yang dijawab dengan soalan...sure orang yang tanya tu terkedu.LOL!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan