Kenapa lelaki/perempuan call lepas break up bila dia tak ada niat nak sambung hubungan?

Sesetengah antara kita ada yang mengalami break-up atau putus hubungan yang sangat menyakitkan hati. Sedih sangat2...frustrated, betul2 down and terasa sangat-sangat hopeless. Lepas berminggu anda dan dia tak berhubung atau berbulan-bulan, tiba2 dia call.
Bila mereka call, ingat, yang bila mereka call, tak semestinya bermakna mereka ini mahu sambung hubungan mereka dengan anda. Apa yang anda fikir, tak sama dengan apa yang orang lain fikir. Just because bila you putus hubungan tu you were so frustrated, so broken hearted tak semestinya orang lain faham. Walaupun mungkin korang ada kawan2 yang bagitahu ex korang " I rasa tak payahlah you contact dia. Dia sedih sangat pasal break up korang. I rasa dia baru ok and moving on with her life...so biarlah dia" mamat tu atau awek tu tetap akan rasa " oh, I saja nak call tengok dia apa khabar". They don't really care or understand why you are so hurt in the first place or even think you have probably moved on.
You pulak, lepas being so frustrated dengan apa yang jadi, hati sedih semua, bila dia call, you rasa..so dia call. And kalau dia call mesti dia nak get back sebab dia faham yang I tersangat sedih bila kita break up. No, no and no.You mungkin ingat dia tukar fikiran dia ke apa. Jangan menganggap apa2 bila you dalam situasi macam ni. Terus tanya dia:
1) Kenapa you call?
2) Apa tujuan you call?
3) Apa yang you nak?
4) Panggilan you ni untuk apa?
Macam sangat kasar kan? Tapi kebanyakkan perempuan (atau mungkin juga lelaki) bila ex mereka contact balik...mereka tidak pernah tanya apa tujuan mereka menghubungi. Sebab kenapa tak tanya dia ialah kerana tak mahu nampak macam mereka tak pasti dengan diri sendiri, mereka tak nak nampak seperti mereka masih teringat-ingatkan dia, beriya-iya, mereka nak nampak seperti mereka ok, mereka faham, it's cool dan sebagainya. Bila you tak tanya, situasi tu tak jelas dan kalau anda yang dalam keadaan yang masih mengharap, anda mungkin rasa dia serius untuk berbaik semula padahal mereka cuba nak tahu apa khabar. Jadi jangan buat andaian apa2. Terus tanya soalan2 kat atas. Ingat, apa anda rasa tak semestinya orang lain rasa, apa anda fikirkan tak sama dengan apa mereka fikir.
Basically, mereka ni call sebab "saja nak test" saja nak tengok macam mana situasi. Kalau anda masih single dan dia masih single, mungkin saja2 nak ajak pergi minum, saja nak isi masa free untuk say hello dan bukan sebab mereka nak cari anda balik. Ingat untuk bertanya "kenapa?" jika mereka telefon/hubungi anda.

1 ulasan:

  1. Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

    BalasPadam