Cara mengelakkan hubungan dari menjadi bosan

1. Baca/ambil tahu tentang hal2 terkini. Bila anda tahu tentang benda2 yang berlaku samada di kawasan anda tinggal, di negara luar atau negara sendiri, anda sentiasa ada perkara yang boleh dibincangkan.
2. Ambil tahu tentang apa yang si dia minat. Mula2 mungkin agak berat, tapi lama2 bila anda mula tahu serba sedikit tentang minatnya, anda boleh berbual tentang perkara2 yang dia minati, dia juga akan berkongsi minatnya dan meluangkan masa untuk bercerita dengan anda.
3. Cuba aktiviti baru. Jika anda ada aktiviti yang anda ingin mencuba tapi tidak pernah lakukan, mungkin anda boleh lakukan bersama. Snorkelling, hiking, kelas melukis, tengok teater dan macam2 lagi.
Photo from nanettefayephotography.wordpress.com
4. Memberi inspirasi dan sokongan. Antara perkara penting dalam perhubungan ialah mengetahui bahawa pasangan kita sentiasa on our side. Kalau ada sesuatu yang mereka minat dan ingin mencuba, sokong mereka untuk melakukannya.
5. Lakukan perkara spontan. Kadang kala kita terlalu ikut pelan yang telah kita tetapkan. Jadi lakukan sesuatu spontan adalah seperti pengembaraan kecil.
6. Berjenaka. Bila kita stress adakalanya kita terlalu memikirkan tentang kerja, kewangan, keluarga dan sebagainya. Jangan lupa untuk have fun, relax dan buat small jokes agar situasi harian tidak terlalu serius dan membebankan.

1 ulasan:

  1. Sy dh terase give up dgn pasangan sy
    Sbb sy rase pasangan sy dh mula rasa bosan dgn sy
    Kami mempunyai 3 orang anak
    Tp ketika usia kandungan sy 6 bln
    Sy perasan ade perubahan yg berlaku pd pasangan sy
    Dh mule xambik tau
    Dh mule marah2
    Sehingga la saat sy nk melahirkn
    Suami sy lyn sy mcm endah x endah
    Ape yg hrs sy lakukan lg
    Dh mcm2 sy cube utk berubah dr segi penampilan, time kerje, bnyk yg sy telah lakukan
    Tp masih same ttp x berubah

    BalasPadam