6 cara untuk membuat seseorang minat dengan anda


Tips ni anda boleh guna jika seseorang menunjukkan minat untuk kenal anda dengan lebih mendalam. 

1. Jika dia mempunyai minat (contoh bola), ambil tahu serba sedikit tentang bola apa itu EPL, Bundesliga, La Liga BBVA, pemain termahal, terpantas, termuda etc. Pasti dia berminat untuk bercerita dan berkongsi dengan lebih. Sama juga kalau dia perempuan - kalau dia minat baca, cubalah tengok buku genre apa dia baca, siapa penulis buku favourite dia, pernah tak ada ceritanya yang diadaptasi sebagai filem dan macam2 lagi.
2.Kamu pandai main bola/futsal/rugby? Ajak dia tengok anda bermain. Anda pandai melukis? Tunjukkan talent anda. Anda pandai masak? Masakkan untuk dia. 
3. Tak kiralah bentuk kita macam mana, penampilan masih orang lihat. Pakailah pakaian yang bersesuaian dengan tempat. Pakaian banyak menggambarkan niat, mood dan apa anda lakukan. 
4. Life will be boring without laughters. Jadi belajarlah untuk berjenaka, ketawa bersama dan sentiasa positif.
5. Sentiasa berikan dia sokongan. Tak kira apa yang dia ingin lakukan. Ini bukan soal samada anda rasa dia boleh buat atau tidak, tapi soalnya ialah jika anda support dia atau tidak.
6. Mempunyai minat lain adalah penting. Ramai wanita bila mereka mempunyai seseorang mereka minati, mereka akan meluangkan masa yang besar dengan si dia. Bina minat lain supaya anda sentiasa mempunyai minat lain dan tidak terlalu mengharapkan yang si dia dapat meluang masa dengan kamu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan