5 cara hebat untuk tidak dapat date ke 2

Ada setengah orang yang memang ok. Dia selalu di ajak keluar. Lelaki atau perempuan...sama saja. Mereka memang mahukan date ke 2, tapi jarang berlaku.Kenapa tak dapat second date?

1. Anda cerita  tentang EX anda.
Tak siapa yang mahu tahu dengan panjang lebar tentang orang yang mereka tak kenal. Dan nampak macam anda masih tak get over dia lagi. 

2.Cerita banyak sangat tentang diri anda.
Seronok saya dapat meluangkan masa berkenalan dengan awak - saya dapat tahu benda2 anda suka buat zaman remaja,favourite colour, makanan kegemaran anda, siapa best friend awak, siapa boyfriend dia, dia ada berapa ramai adik beradik...anda pernah kerja dimana,berapa lama, siapa bos anda, kenapa awak berenti bekerja di sana semuanya dalam masa 2 jam....ye ke seronok?tidak langsung.

3. TMI (too much info)
Awak selalu sendawa kuat? Awak kadang kala terkentut kuat? Awak baru start period? OK, bill please.

4. Plan our future
Minggu depan I free, kita boleh pergi makan kat Marche the Curve, next month ada concert Jim Morrison kita boleh tengok...bulan 3 ni F1, kalau you suka, I boleh temankan...lagi 9 months ada ATP world tour, kita boleh pegi tengok...nanti bila you free, I boleh kenalkan you kat mak bapak I...erk?

5. Layan pelayan dengan teruk
I tadi minta ice coffee bukan coffee...you tak dengar ke tadi? Tak reti ke serve makanan? ok, you're embarassing me.

Layanlah date anda dengan baik,berminatlah dengan topik yang diceritakan...tukarlah kalau anda tidak berminat dan jangan terburu-buru. InsyaAllah anda ok.

Orlando Bloom dengan isteri,  Mirinda Kerr

Tiada ulasan:

Catat Ulasan