Kenapa Mr.Nice Guy selalu tak dapat yang dia nak?

Siapa sebenarnya Mr.Nice Guy? Mr.Nice Guy adalah jenis lelaki yang suka bersetuju. Dia bersetuju dengan hampir semua situasi sebab dia baik. Mr.Nice Guy beri wanita peluang ke dalam hidup dia dan biar dia buat apa yang dia suka dan mengharap mereka akan suka dia kerana dia bersetuju dengan kemahuan mereka. Bagi dia adalah penting wanita sukakan dia.

Masalahnya dengan mereka yang suka bersetuju, mereka kelihatan seperti tiada pendirian,tiada penghormatan diri sendiri ataupun boring. Bila dia sukakan seseorang dia akan buat apa saja untuk perempuan itu...kalau si wanita tak ada transport nak balik rumah, dia akan hantar, kalau si wanita kata 'oh, weekend ni I tak free' dia akan kata 'it's ok, lain kali bila you ready pun boleh'. Mr.apa2 pun boleh:(

Perempuan mahukan lelaki yang 'take the lead', membuat pilihan untuk diri mereka sendiri,tahu apa mereka mahukan dan yang akan berbahas bila dia tidak setuju dengan sesuatu.

Jadi, apa yang patut anda lakukan?Jadi bad boy? Tak perlu - anda cuma perlu jadi lelaki yang hebat. Untuk menjadi lelaki hebat anda mestilah percaya dengan diri anda sendiri. Anda mesti buat pilihan yang tak semestinya membuat date anda happy. Anda perlu membuat dia rasa seperti anda boleh keluar dengan siapa sahaja, tetapi anda pilih dia. Perempuan tak mahu keluar dengan anda hanya kerana dia sahajalah pilihan anda.

Jangan lah jadi Mr.Nice Guy semata-mata kerana anda mahukan wanita sukakan anda. A man with an opinion, who is daring to say no, who decides what he wants and calls the call is definitely more interesting ...so become the Great Guy. Good luck!
gambar semata-mata ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan