Idea macam mana nak cari lelaki single

Macam mana anda nak cari lelaki single? Ramai yang mungkin tak terfikir...tapi insyaAllah mungkin anda boleh jumpa...
1.Pertama sekali decide jenis lelaki yang anda nak. Ini ada banyak kena mengena dengan dimana anda akan jumpa dia. Anda nak yang adventurous ke, suka fotografi ke, swimming ke, suka nature ke...yang suka buku ke....sukan...ke masjid etc.DECIDE.
2.Once anda dah decide, katakan lah anda sukakan yang suka baca buku...siap sedia untuk ke kedai buku, book fair atau 2nd book store atau mana2 tempat yang ada buku.Jalan2 lah dan lihat yang mana anda minat.
3.Kalau anda sukakan yang pergi masjid...carilah kuliah2, program ceramah agama dan pergi.Bukan saja insyaAllah jumpa, kalau tak jumpa pun dapat ilmu.
4.Mungkin anda tak adventurous...tapi nak jugak yang adventurous...cari lah kat mana ada white river rafting ke...dan jenis2 sukan lasak. Nak tau berapa ramai yang pergi...anda boleh call dulu tanya ramai tak peserta lelaki;)
5. Pergilah ke sports events - bola,f1, tennis, golf atau apa2 yg bergerak...hahahaha.Pergi lah mana2 tempat makan yang ada football game:)
6. Apple Store or camera store. The more stuff kedai tu ada lagi ramai kat situ.
7.Join company yang male dominated : cisco, hp etc.
8. Tempat makan yang ada steak/tv/tempat merokok. Memang kalau boleh nak yang tak merokok...but you can't be choosy sometimes.
9.workshop/tempat bikin kereta.
10. Concerts - NOT JUSTIN BIEBER ok?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan