Topik selamat untuk dating pertama kali - for men

Anda sudah sedia nak pergi date. Pressured untuk look good and jangan become a klutz...pressure pressure pressure! Selain dari tu, mestilah nak kena ada topic nak cakap tapi topic macam mana ya? Untuk avoid dari tiba2 ada silent gaps (sangat uncool!), baik anda fikirkan nak bercerita pasal apa...sebab the idea is too keep the conversation smooth supaya takde awkward moments.Kita tak nak la bila ada silent moments itu ada anda tiba tercerita atau terkeluar topik yang anda wish anda tak cakap (basically menyesal lah).

1. Tanyakan tentang adik beradik dia
Ini topik yang selamat. Kalau cerita tentang ibu bapa kita tak berapa tahu tentang ibu bapa mereka...mana tahu mereka sudah bercerai atau berpisah.Jadi bertanyakan tentang adik beradik masih buat anda ingin tahu lebih tentang hal peribadi tapi tidak begitu invasive.

2.Pernah melancong ke mana2 yang best?
Semua orang teringin nak melancong. Topik ni senang, menarik dan boleh dicerita panjang lebar. Dengan topik ni you boleh tahu penerimaan dia tentang culture, apa fikiran dia tentang dunia dan penerimaan adventure baru.

3.You suka coffee ke tea?
Kalau date anda di cafe/restaurant...bukan saja anda boleh cerita pasal makanan di cafe tersebut malahan boleh tahu apa makanan kesukaan dia, minuman kegemaran dia dan juga yang dia tak suka.

4. Don't try to impress
Perempuan zaman sekarang berjumpa ramai lelaki dan tahu lelaki mana yang start bercakap pasal diri mereka, apa mereka buat dengan cara berlebihan ialah kerana mereka sebenarnya kurang berkeyakinan. Buatlah seperti anda mysterious...bagi hint2 sikit2....kalau dia tertarik dia akan mula bertanya...Yang penting be humble - perempuan akan sangat teruja bila awak sebenarnya mempunyai pelbagai kelebihan atau kekayaan (contohnya anda pandai berenang...dan ajar orang berenang etc) tetapi masih sederhana dan tidak menghebohkannya.

5.  Take charge
Katakan lah anda bercerita tentang kerja dan topik tu tengah nak bertukar menjadi boring, cepat tukar ke topik yang lain. Anda boleh kata..."enough pasal kerja....how about you...you ada tengok cerita Tower Heist tu tak yang Ben Stiller berlakon? :D

Ingat no matter apa awak buat...layanlah dia dengan hormat dan baik. Orang yang layan orang lain dengan hormat dengan kebaikkan tak pernah rugi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan